Succétjänsten för kompetens - i Västerbotten

 

Vill du få jobbansökningar utan att anstränga dig?
Varsågod. 
Här är nya rekryteringstjänsten som snabbt blivit en succé. 
– Vi provade och fick napp direkt. Fantastisk smidigt, säger Dick Olofsson på Plastex som nyligen anställt en operatör.  

Krångligt, kostsamt och svårt att hitta medarbetare? Inte längre. Sedan nya lokala rekryteringstjänsten PreOption lanserades på marknaden har allt fler företag upptäckt fördelarna med den. Redan har hundratals jobbansökan skickats in. Bland annat inom branscher som teknik, industri och IT. 

- PreOption är duktiga på hitta kandidater på ett nytt sätt. Inte minst genom sociala medier, säger Dick Olofsson, produktionschef på Plastex, som är ett av företagen som använder sig av tjänsten.

Han berättar att de haft svårt att hitta rätt kompetens då det råder brist på arbetskraft. Inte minst vad gäller operatörer. Men när de fick hjälp av PreOption fick de napp snabbt. 

headway-537308-unsplash.jpg

Annan affärsmodell
PreOption är en digital samlingsplats med lokala arbetsgivare och jobb. Företaget har en annan affärsmodell än rekryteringsföretag och många andra som arbetar med jobbannonsering. Som kund betalar du en månadskostnad och får då ett paket som marknadsför ditt företag via preoption.se. Bland annat lockar sajten kandidater genom sociala medier. Du får även en egen profilsida och annan information om ditt företag så att kandidaterna får en känsla för vad ni sysslar med, er verksamhet och hur det är att jobba hos er. 

Attraktiv jobbsajt
PreOption arbetar mycket förebyggande med att samla på sig arbetstagare, så att det går kvickt att hitta folk när ditt företag är i behov av personal. 

– Vårt fokus ligger på att bygga en attraktiv jobbsajt för potentiella kandidater. Hos oss går de in självmant för att de är intresserade av det vi har att erbjuda. Vi gör inget fysiskt rekryteringsjobb utan tror hellre på att kandidater ska hitta de företag vi arbetar med och tycka att de verkar attraktiva och har bra värderingar. 

Precis så gick rekryteringen till för Plastex. 

- Vår kille hittade oss via PreOption.se, som han sett på sociala medier. Han läste mer om tjänsten, om oss och sökte sedan jobbet. Det är så man vill att det ska gå till. Att våra kandidater hittar till oss självmant och att de söker sig till oss för att de har en god känsla av oss som företag. 

Enkelt och smidigt
Att anlita PreOption har varit en enkel resa. 

- Vi har inte ansträngt oss något alls egentligen för att få den här personen. Det är PreOption som har gjort jobbet.
Nu ska Plastex fortsätta att använda PreOption. De har ett månadsabonnemang på tjänsten. 

- Vi kommer att behöva fler folk, och det här är ett smidigt och billigt sätt för oss att hitta personal på. 

Anmäl intresse

Jag godkänner villkoren *

Villkoren


Vad PreOption tror på

- PreOption.se arbetar med Instagram, Facebook, Linkedin och YouTube - sociala medier är framtiden!

- Idag söker sig kandidater till arbetsgivaren snarare än det enstaka jobbet - därför är viktigt att framhäva företagets värderingar.

- Syns ni inte, finns ni inte. Hur kan en kandidat hitta er som arbetsgivare om ni inte finns i dennes flöde?

- Vad kandidater eftersträvar kontra arbetsgivares erbjudande i Sverige stämmer inte alls överens.

- Vi fokuserar på underpriced attention och kvantitet - på så sätt erbjuder vi ett fantastiskt erbjudande till ett kostnadseffektivt pris.

 
Albin Mannberg